Sommar, sommar, sommar!

Idag har varit en dag med underligt väder. På förmiddagen har det varit molnigt och tråkigt väder men inte speciellt kallt. När jag och en feriepraktikant på jobbet var ute och gick med en av de boende på förmiddagen konstaterade vi att det nog hängde regn i luften. Efter lunch någon gång öppnade sig himlen och det öste ner regn i typ fem minuter. Sen har det varierat fint och soligt väder med lite små droppar då och då.
 
När jag efter jobbet åkte upp till stallet känndes det som riktig sommar ute. När jag gjorde i ordning Chimal för en uteritt med fartlekar började det regna lite, men det var ett sånt där varmt och skönt regn, sånt som bara kommer på sommaren. Under hela ridturen var det uppehåll och Chimal och jag kom tillbaka svettiga men glada. Chimal fick sig en avsvalkande avspolning och han som verkligen avskyr vatten kunde efter en stund stå och njuta av avkylningen innan han fick gå ut i hagen igen. Det är såna här dagar som ger mig riktig sommarkänsla.
 

Kommentera här: