När jag blir trött i huvudet

Tänkte att jag skriver ett litet inlägg kring anledningen till att jag tar en liten pluggpaus och faktiskt tar mig tid att skriva här. Jag har tagit en paus ifrån PM tänket och skrivandet då jag är trött i huvudet. När jag pluggar och blir trött i huvudet känns det som om jag bli tjock i huvudet och tankarna inte kommer fram. Ibland blir det som om jag har en tanke, och jag vet att den är där men jag lyckas inte få fram den och få ner den i skrift.
 
Jag avskyr den trötta känslan, det är som om hjärnan säger "nu orkar jag inte mer". Då brukar det vara bra för mig att ta en paus och stänga av plugget en stund. Jag har egentligen inga problem att läsa och skriva utan det brukar hjälpa att bara ta bort plugg biten. Så hörlurarna har åkt in och jag släpper plugget för några minuter och skriver lite här i stället. Jag kan tänka mig att jag inte är ensam om att bli sån här när jag är trött i huvudet. Det är bara sjukt irriterande ibland, speciellt när det känns som om jag kommit igång med skrivandet.
 
Två av tre av mina underbara klasskompisar som jag spenderat många timmar tillsammans med i arbetsskrivandet under vår utbildning.

Kommentera här: