Sista gången i biblioteket?

Jag har precis kommit till skolan för att sitta på universitetsbiblioteket och plugga för vad som skulle kunna vara sista gången. PM:et jag skriver på ska in i början på nästa vecka och jag vill bli klar med det senast på fredag. Jag har i princip pluggat hemmifrån i två veckor då vi knappt haft något schemalagt. Idag är vi några som bestämt oss för att sitta och skriva tillsammans för att kunna ta hjälp av varandra. Visst vi skriver om olika ämnen men vi skriver alla om jämlik hälsa och kan därför dra hjälp av varandra och de kunskaper vi besitter efter tre år på programmet.
 
Det känns lite bitterljuvt, sitta i biblioteket och plugga ihop är något vi gjort när vi haft större uppgifter under hela utbildningen och idag är sista gången vi gör det tillsammas, det kan för mig vara sista gången helt om jag inte pluggar vidare i höst. Det är underbart att veta att jag om knappt en vecka har en klar universitetsutbildning och kan ta ut min kandidatexamen, men samtidigt kommer jag sakna att plugga med dessa underbara människor, vi har så äckligt roligt ihop! Men allt har sitt slut och jag vill ju vidare med mitt mitt liv och börja arbete.
 


Kommentera här: