Nyårslöften

Inför 2015 hade jag mer eller mindre endast satt upp ett löfte/mål. Det var det klassiska att gå ner i vikt och sätta lite bättre vanor. Varför jag satte det löftet är för att det är något jag behövde/behöver göra oavsett. Hur gick det da? Det gick både bra och dåligt kan man säga. Vanorna har jag satt en positiv. Jag är ute och går (eller ibland simmar) nästan varje dag med ytterst få undantag. Promenaderna kan vara korta men det viktiga är att jag går ut och går en sväng och det har jag blivit bra på. Viktnedgången är det sisådär med. Jag lyckades ta tag i det ordentligt i somras, precis innan jag fick avliva Chimal gick jag ner flera kilo. Men efter att jag fått ta bort Chimal gick jag dessvärre upp dem igen. Det är inget jag tänker slå ner på mig själv över med tanke på hur jobbigt jag haft det och jag har inte gått upp mer i vikt än vad jag vägde innan jag gick ner. 

Nu, inför 2016 känner jag mig redo att ta tag i mig själv igen. Inte för att jag mår mycket bättre utan för att jag behöver det här, jag måste på något sätt ta mig ur "svakan" jag är i mitt liv. Inte för att glömma utan för att ta mig vidare. Chimal kommer inte tillbaka men jag måste fortsätta leva mitt liv. Därför är mina löften liknande dem från förra året. Jag har inte satt löftet att gå ner i vikt utan att jag ska uppnå bättre vanor. Då i form av mat- och tränings/motionsvanor. Jag ska dessutom fortsätta jobba hårt för att få ett heltidsjobb inom folkhälsoområdet. Jag ska jobba för att bli gladare inom mig och ha mer livsglädje. Självklart är mina löften/mål tydligare utformade för mig själv än de ovan. Jag har dessutom utformat en plan för hur jag ska kunna arbeta med dessa på ett bra sätt och även uppnå dem. Jag vill verkligen komma igång att arbeta med mig själv och ser fram emot en förändring även om den blir liten.
 
P3 Nyheters tips på Instagram:

Kommentera här: