Une présentation par moi

Okej, så här kommer inlägget om mig och lite om vem jag är för er nya läsare. Under kategorin Om mig finns det lite andra inlägg som jag tycker kopplar till ämnet om vem jag är så där kan ni titta om ni är nyfikna. Eller så kan ni helt enkelt fråga.
 
Vi börjar med de lätta basic grejerna. Mitt fulla namn är Stina Maria Svensson, jag föddes den 17 maj 19991. Min pappa heter Håkan och min mamma Anki, de har varit skilda sen jag var fyra år. Jag har två äldre syskon, en bror, Viktor som är tre år äldre än mig och en syster, Malin som är sex år äldre. Jag har (hittills) levt hela mitt liv en en liten håla som heter Vretstorp. Jag trivs bra på landet och har alltid gjort det. Sen jag var sex år gammal har jag ridit och har under flera år haft egen häst.
 
Viktor, pappa, Malin, jag & mamma
I gymnasiet läste jag samhällsprogrammet med inriktning kultur. Jag har läst ett halvår på universitetet då jag läste historia och har senare läst tre år till på hälsoutvecklarprogrammet, vilket jag tog examen från i våras. Från gymnasiet och de kulturkurser jag läste har jag ett stort intresse för arkitektur. Intresset är så stort att jag efter studenten åkte till Rom med två kompisar och spenderade fyra dagar med att titta på arkitektur och konst där.
 
Jag framför Peterskyrkan i Rom 2010
Jag älskar att läsa om mysterier, spöken, övernaturliga händelser, Atlantis, El Dorado och liknande. Det intresset har jag nog fått från mina syskon. Jag älskar att vara utomhus, jag får bäst blogginspiration när jag är ute och rider eller går (tack och lov för anteckningar i mobilen). Jag absolut älskar att vika tvätt. Det är en underbar stund med absolut lugn och ro för mig. En av mina roligaste utlandsresor jag gjort var till EM i Tjeckien, Zabréh 2006 tillsammans med mamma, Bosse (mammas man) och Ebba (en distanskompis).
 
Här springer jag upp med hästen Kristall under EM i Tjeckien
Jag har själv tävlat distans under många år med flera hästar i träning samtidigt. Jag var som mest aktiv under gymnasietiden. Jag tävlade en del internationellt i Sverige (aldrig utomlands) men till större delen nationellt. Min bästa placering är en andra plats på en internationell 120km tävling tillsammans med Rezy. Den tävlingen var bara några veckor efter att vi kom hem från Tjeckien.
 
Jag på Chimal under en prisutdelning & jag på Reyziann under en prisutdelning
Jag avskyr att visa mig ledsen och nere. Jag slänger hellre på ett leende eller drar mig undan och låtsas som att allt är bra. Att se andra glada gör mig ofta glad. Förutom att jag haft häst i flera år tills jag fick ta bort Chimal för lite över en månad sen har jag ett till husdjur. Jag har en katt som heter Captain Jack Sparrow. Jag älskar tatueringar, men de ska ha mening. Jag tycker väldigt mycket om mina egna och jag tycker det är extremt snyggt med tatueringar på killar.
 
 "Chimal" tatueringen är den första jag gjorde, den sitter på vänster handled. Den andra sitter på vänster underarm och är en text från Bruce Springsteens låt Atlantic City. Den sitter nära "Chimal" tatueringen av en anledning. 
Sist men inte minst, de små sakerna som är jag... Förutom att jag, självklart har ett stort intresse av ridsport och distansritt är jag även väldigt förtjust i speedway. Mitt favoritlag är Indianerna och mina favorit speedwayförare är Antonio Lindbäck och Tai Woffinden. Min all time favorite tv-serie är Supernatural, vilket är bra då den påbörjar sin 11 säsong vilken dag som helst. Det finns över 200 avsnitt med de snygga Winchester bröderna när de kämpar mot det övernaturliga. Min favoritfilm är antingen första The Hobbit filmen eller första Pirates Of The Caribbean filmen. Det är inte för inte som min katt är döpt efter huvudkaraktären. Min favoritbok som barn (då jag fick den läst för mig), som tonåring och som vuxen är The Hobbit. Min absoluta favoritartist är Bruce Springsteen, inget slår The Boss. Om jag skulle välja en låt som var den enda jag fick lyssna på för resten av mitt liv skulle det vara Bruce Springsteens Thunder Road. Jag får aldrig nog av den undebrara låten! 
 
Antonio Lindbäck, Supernatural, Pirates Of The Caribbean,
The Hobbit & Bruce Springsteen
 
 
Och där hade ni det. En presentation av mig, den är hoppig och blandad men det är är en del av de saker som är jag. Vill ni veta mer eller något anant jag helt missat att ta upp är det bara att säga till!

Kommentera här: