Chimal var mitt allt

CHIMAL
Han var min bästa vän, han var den jag älskade mest, han var mitt allt.
1999 07 07 - 2015 08 29
 
Tack Helene för att du gav mig några sista bilder på oss tillsammans.
 
I lördags hände det värsta tänkbara. Jag har vetat om att den här dagen skulle komma och jag har gjort allt jag kan för att vara inställd på den, men när den väl kom... Lördags var den värsta dagen i mitt liv och inget, inget hade kunnat förbereda mig på det här. I fredags när jag var ute och gick med Chimal var allt prima och som vanligt. I lördags efter lunch när jag åkte upp för att rida var det inte det. Chimal var dålig och blev snabbt sämre. När väl veterinären kunde komma fanns det inget att fundera på. Cancern som han haft i flera år, som blivit aggressiv tog ut sin rätt. Chimal som legat med huvudet i mitt knä på lite halm, i skuggan ute i det fina sensommarvädret fick somna in precis så. Jag är tacksam för att det egentligen inte blev ett beslut att ta för mig och att han inte behövde lida. Veterinären visste om cancern och förstod på en gång att det inte var något att göra. Chimal var så lugn hela tiden, han var det hela dagen. Även om beslutet vid den tiden på dagen inte kom som en överaskning för mig, det var som all luft, som att allt bara försvann ur mig när hon sa orden, jag har aldrig upplevt sån smärta.
 
I lördags eftermiddag somnade Chimal in för sista gången, jag är bara glad att vi fick den stund vi hade tillsammans. Att få vara hos honom, att få kela med honom i timmar och ha hans huvud i mitt knä i slutet kommer jag vara föralltid tacksam för. Jag har haft Chimal i 10 år. Han har varit allt för mig i 10 år. Det har inte sjunkit in att han är borta, men jag är tom. När Chimal kom in i mitt liv var han allt jag inte ville ha hos en häst, men enda sedan den dagen är han den enda häst jag någonsin velat ha och han kommer föralltid vara det.
 
Everything dies baby thats a fact
But maybe everything that dies someday comes back
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sandra:

<3

2 Regina:

Fint skrivet och jag beklagar verkligen❤

Kommentera här: