Två och ett halvt kilo!

I går för två veckor sedan bestämde jag mig för att ta tag lite i mig själv och mitt liv. Jag bestämmde mig för att nu var det dags att sluta med allt småätande och dags att röra mer på mig. Förändringarna jag gjort hittills är inte stora eller drastiska men jag börjar lugnt för att det inte ska bli för tufft. Jag vet hur jag fungerar, att bara göra något för mig själv fungerar inte som motivator. När jag tävlat har det varit lätt att sköta allt perfekt, att inte äta kolhydrater på två veckor när jag snabbt behövt minska några kilon jag råkat lagt på mig, att hålla en jämn vikt eller att gå till gymmet tre dagar i  veckan. När jag gjort det för hästen och tävlandet har det gått jätte bra. Men nu när jag inte har det att göra det för, ja då måste jag få det att funka ändå.
 
Därför börjar jag lugnt och kommer förhoppningsvis kunna bygga på det. Jag slutade med allt småätande, godis, snacks, glass och dricka. En dag i veckan får jag fuska lite, om jag håller det till LITE annars ryker fuskdagen med. Förutom det är målet att gå en promenad om dagen, om så bara en kort. När jag jobbar och inte hinner är det helt okej att jag inte gör den men annars ska den bli gjord. För det mesta går jag en relativt kort runda vi har här hemma men ibland blir det en som tar över en timme när jag har tid, ork och lust. Det har fungerat jätte bra, både att sköta småätandet (att det inte blir något) och gå ut och gå. Jag har hållit mig till vad som hittils blivit två fuskdagar och jag har gått nästan varje dag. Och vet ni vad, igår var det två veckor sedan jag började och gjorde första vägningen. Jag väger mig en gång i veckan och förra veckan hade jag gått ner ett halv kilo, det var jag jätte nöjd med! Men hör och häpna, sedan dess, alltså senaste veckan har jag droppat hela två kilo till! Hur fan gick det till liksom? Jag vet att det inte kommer hålla i sig i den här takten men det är en sjukt motiverande start, det ger resultat!
 
Bild från juni när det var dags för universitetsexamen för min del. Nu, minus två och ett halv kilo
 

Kommentarer:

1 Sandra:

Du är grym!! <3

Kommentera här: