Fixar & Donar

Senaste dagarna har blivit dagar när jag har småpysslat och donat en massa. Ridlägret åker vi till på torsdag morgon och det ska tvättas och fixas en del inför det. Dessutom är det mamma som arrangerar det så jag hjälper till med en del såna saker med, jag är till exempel stallansvarig. Jag tycker om att fixa inför hästgrejer jag ska hitta på, att skriva packlista och kolla vad som ska med, vad som ska tvättas och göras rent osv. Det är mycket jag passar på att göra rent när jag ska bort med häst. Jag avskyr, och jag menar avskyr att åka iväg med grejer som är skitiga. Självklart gör jag rent all utrustning men även hela ryktlådan och alla bortstar får sig en genomgång. Därför tar det en del tid när jag ska fixa för att åka bort, men som sagt jag tycker väldigt mycket om allt det fixet.
 
Även transporten som stått väldigt länge och blivit lite "fint" grön från träden och växtligheten fick sig en omgång av mig. Tycker nog det blev ganska stor skillnad.....
 

Kommentera här: