Härlig träning med Rezy

Idag var en sån där dag då ridningen kändes toppen på flera olika sätt. Att säga att Rezy hade överskottsenergi är en underdrift. Hon var smått galen idag, om det inte vore för ridningen från Chimals rodeo och knappt går att få stopp på turer hade Rezy definitivt varit svårhanterad idag. Hon kändes som om vi var i starten till en tävling igen. Tack och lov har Chimal härdad mig väl då han var värre än henne, och tack och lov för att jag har läsr mig hantera och klara av Rezy i många, många år. I sommar blir det trots allt 10 år sedan jag tävlade henne i distans för första gången, det som då var mitt första SM.
 
Men nog om det. Trots att Rezy var mer eller mindre helgalen hade vi en bra ridtur. Igår närjag red lektion för mamma hittade vi en del grejer hos mig som jag ska jobba med. Det är saker jag har svårt för, min ena sida är sämre och stelare osv. Idag tänkte jag väldigt mycket på det i ridningen när vi var i skogen och jag märkte klara skillnader på när det funkade och var rätt mot när det inte gjorde det. Det var otroligt motiverande att märka skillnaden hos både mig och Rezy. Förutom det var det en helt underbar känsla att komma tillbaka till stallet med en så pass svettig häst att hon behövde ett fleecetäcke under vintertäcket. Det är en sån sak som alltid behövts när jag tränade hästarna mycket. Det ger mig en härlig känsla av när livet bestod av träning och tävling, när ridningen hade ett klart och tydligt mål. Så underbart att få den känslan, om så bara för en stund! Kort sagt en härlig träning med Rezy på flera sätt.

Kommentera här: