Lukter

Detox, 26/1-16, Dag fyra
Nu är dag fyra nästan över och jag har gjort över hälften av mina sju dagar med detox, det är definitivt skönt. Idag har lukter varit det som är värst att hantera. Först var det när jag kom till universitetet och gick till biblioteket. Det luktar alltid jätte gott vid bibliotekets cafe men det har aldrig varit så påtagligt som idag. Att komma in från en gråtrist januarimorgon med småregn in i värmen och doften av nybakta kanelbullar, det var tufft. Stora delar av tiden tänker jag bara på hur gärna jag vill ätta något, och att då känna doften av kanelbullar, vilket jag älskar är inte speciellt roligt. När jag dessutom var inne på ICA MAxi för att handla gurka (till mina juicer) gick jag så klart förbi avdelningen med bröd och liknande. Även där luktade det helt otroligt gott. Det var dessutom precis innan jag skulle dricka min lunch juice och hungern var stor då. Men det är bara att bita ihop och gå förbi.
 
Förutom alla goda dofter har jag idag blivit sugen på kaffe för första gången under detoxen. Jag tycker mycket om kaffe men jag är inte berende. Men idag, då hade det suttit fint med en stor kopp kaffe... Som sagt, jag har "bara" tre dagar kvar, jag ska kämpa på!
 
Om ni vill läsa om min upplevelse och tankar kring detoxen finns
det en egen kategori för de inläggen.
Katagorin heter Detox och ni kan hitta alla inlägg HÄR

Kommentera här: