Plötsligt händer det

Som ni säkerligen märkt är jag ett stort fan av tv-serien Supernatural. Jag har någon enstaka vän som sett lite spridda avsnitt från de 11 säsonger serien pågått men aldrig sett något sammanhängande. Kort sagt är det egentligen inte en vän som jag kan prata om serien med, och tro mig jag tycker inte bara om att prata om den, jag har alltid velat ha någon att totalt grotta ner mig i den med, som är lika besatt av den som jag är. Plötsligt händer det...
 
Idag när jag satt kvar i skolan och pluggade, jag satt där med fötterna i den lilla soffan på universitetet, musik i öreonen och fullt fokuserad på boken jag läste, då känner jag att någon knackar på min fot. När jag tar ur lurarna och tittar upp ser jag att det INTE är någon jag känner. Allt tjejen säger är snygg tröja och går vidare. Jag hade idag på mig min älskade Supernatural tröja från Always Keep Fighting kampanjen. Innan hon försvann han jag se att hon hade en mössa på sig från samma kampanj. Man förstår inte tröjan om man inte vet var den är ifrån och man bär inte en mössa från kampanjen om man inte är ett Supernatural fan. Kort sagt förstod jag att hon precis som mig gillar tv-serien.
 
Sen var det inte mer med det, förens en kvart senare när jag återigen försvunnit in i min egen värld och boken. Då knackade det på foten igen och det var samma tjej. Hon sa då att hon hade haft brottom men egentligen ville stanna och prata. Det är det här som är grejen med fans och fandoms, vi har aldrig någonsin träffats men självklart stannar man och pratar om man ser att man är fans av samma sak. Vi började i varje fall prata, om Supernatural så klart så småningom annat också, det visar sig att hon är ett lika stort fan som mig, om än inte större. Så vi pratade på en bra stund och totalnördade ner oss i tv-serien. Vi la till varandra på facebook och fortsatte nörda ett bra tag till innan hon var tvungen att gå igen. Förstår ni hur fantastiskt detta är för mig, ÄNTLIGEN känner jag någon som älskar Supernatural lika mycket som jag, jag har äntligen en vän att totalnörda Supernatural med!

Kommentera här: