Att göra listan

Varje vecka gör jag en "att göra lista", eller kanske ett veckoschema om man vill se det så. För varje dag står det saker som jag ska försöka få gjort den dagen. Om jag inte hinner med något eller att det blir förhinder för att kunna genomföra det så stryker jag inte över det den dagen utan det får stå kvar. Anledningen till denna lista? Det är för att jag tycker om ordning och reda runt mig, samt att planera saker i förväg. Jag gillar att på morgonen kunna se vad jag ska hinna med den dagen utan att behöva ha allting i huvudet.
 
Denna lista ÄLSKAR jag att stryka av saker från. De dagar jag är hemma med jobb och plugg tycker jag bra om att börja dagen med det småpyssel som finns med på listan bara för att få stryka några saker. Jag vet, det är en ganska underlig vana men den får mig att känna att jag uppnår saker varje dag. Även om det bara är en så liten sak som att gå ut och gå, städa eller göra plugget som ska skötas varje dag. De små sakerna som får mig att må bra är viktiga för mig, därför njuter jag tillfullo av tillfresställelsen av att stryka över det sista på listan för dagen.
Bild från google

Kommentera här: